Вы здесь

Основні деталі і конструктивні особливості поршневих компресорів

Опубликовано 31 июля, 2017 - 13:31 пользователем Редакция

Поршневі компресорні установки являють собою найбільш поширений вид устаткування, який здатний стискати повітря. Принцип роботи полягає в тому, що циліндр засмоктує певну кількість повітря, який потім стискає поршень при русі. Для стиснення можливо використовувати обидві сторони поршня (так званий принцип подвійної дії). Двоступенева поршнева компресорна установка виробляє повітря з високими показниками якості і активно застосовується в виробничих процесах, де існують суворі вимоги до дотримання технологій.

Ключовими складовими конструкції поршневого компресора є поршень, циліндр, камера, колінчастий вал, кривошипно-шатунний механізм, клапани (впускний і випускний), а також привід (електричний, бензиновий або дизельний).

Конструкція даних компресорів є простою, ремонт і заміна запасних частин доступною. Проте, таке обладнання має потребу в регулярному профілактиці. У випадку необхідності ремонту ми рекомендуємо звертатися до компаніі Мелагропром (сайт https://melagroprom.com/publications/remont-kompressorov.html)

Типи поршневих компресорів

В даний час на ринку представлена ​​велика різноманітність модифікацій поршневих компресорів. Існує безліч моделей одноступінчатих, багатоступеневих компресорів, одностороннього, двостороннього всмоктування, сальникових та безсальниковим агрегатів та ін. Ряд поршневих компресорів необхідно змащувати мінеральними маслами, інші цього не потребують. Основні моделі поршневих компресорних установок можна класифікувати за типом приводу, рівню кінцевого тиску, кількості ступенів стиснення і виду виконання.

Можна виділити наступні типи поршневих компресорів:

  • одинарного (бескрейцкопфние) або подвійної дії (крейцкопфні);
  • масляні і безмасляні (сухого тертя або сухого стиснення);
  • горизонтальні, вертикальні, кутові по розташуванню циліндрів
  • за кількістю ступенів - багатоступінчасті, одноступінчасті.
  • з різною кількістю циліндрів.

За типом приводу компресори діляться на установки:

  • з прямим приводом (забезпечують істотну економію електричної енергії, демонструє більш низький рівень шуму щодо агрегатів сушіння, і мають більш високий показник ККД);
  • з ремінним приводом (демонструють менші динамічні навантаження при запуску завдяки прослизанню пасової передачі).

За рівнем тиску на виході поршневі компресори діляться на агрегати низького тиску (діапазон від 5 до 12 бар), середнього (діапазон від 2 до 100 бар) і високого (діапазон від 0 до 1000 бар).

За кількістю ступенів стиснення поршневі компресорні установки бувають багатоступінчатими, двоступінчастими і одноступінчастими. У компресорах багатоступінчастого стиснення важливо не допускати надмірного підвищення температури стиснення газу (не більше 180 ° С), так як існує небезпека вибуху і загоряння.

По виду виконання дані агрегати діляться на стаціонарні установки і мобільні (пересувні). Наприклад компрессор СО 7-Б позиціонує себе як пересувний.

Матеріал корпусу - чавун. У корпусі розташовані циліндр і картер. Колінчастий вал знаходиться в картері. Масло для змащення деталей заливають в нижню частину картера. У підшипниках знаходяться корінні шийки колінчастого вала. Сальник як ущільнення шийки вала від витоку холодоагенту. Маховик напрессован на шийці вала. Обертання від електродвигуна через ремінну передачу.

Шатун і поршень з'єднують поршневим пальцем. Рух поршня до крайнього положення циліндрів на значення 2-го радіусу кривошипа.

Ущільнення поршня: кільця. Пари холодоагенту не потрапляють в картер.

Всмоктуючий і напірний клапан в камерах на голівці циліндра.

Призначення: перекривають отвори між камерою і циліндром.

Підключення випарника з всмоктуючим трубопроводом, конденсатор з нагнітальним трубопроводом.

По виду розташування в установці циліндрів поршневі компресори поділяють на вертикальні, горизонтальні та кутові.

Кутове розміщення - циліндри можуть розміщуватися в одних рядах вертикально, в інших - горизонтально. У цьому випадку мова про прямокутних компресорах. Розташування циліндрів буває V-образним і W-образними (компресори бувають по розташуванню циліндрів відповідно V- і W-образними).